علوم محبوب

غیر قابل درک ترین چیز درباره ی جهان،قابل درک بودن آنست

علوم محبوب

غیر قابل درک ترین چیز درباره ی جهان،قابل درک بودن آنست

اسپیس ایکس: هدف آینده ما مریخ

آیا میتوان در آینده نزدیک شاهد چنین تصویری بر فراز مریخ بود؟ تصویر موشک فالکون 9 از فضا ایکس و تصویر مریخ از ناسا؟

الون مسک ازجمله کسانی نیست که قبل از پایان یک کار استراحت کند؛ بلکه با جدیت تمام سعی دارد تا پلان های خود برای تحقق برنامه پروازهای آینده تجاری به فضا را که بیانگر دیدگاه فلسفی اوست، تحقق بخشد. در برنامه های خود برای این گونه پرواز به سوی مریخ می گوید که قصد فرستادن انسان را به سیاره سرخ دارد. مسک فکر میکند که طی 10 تا 20 سال آینده انسان می تواند پا بر سطح مریخ بگذارد. او می گوید استدلال منطقی برای این ادعا که بشر در حال تبدیل شدن به گونه چند سیاره ای است برای همه آشکار می باشد.

به گفته او " در نهایت برای ما مهم است تا بتوانیم در مسیری گام نهیم که به موجودات چند سیاره ای تبدیل شویم. اگر این کار را انجام ندهیم، در آنصورت آینده روشنی نخواهیم داشت و منتظر می مانیم تا روزی بدبختی و بیچارگی در این سیاره به سراغ ما زمینی ها بیاید.

سفینه فضایی آژدها متعلق به اسپیس ایکس (Space X) قرار است در دسمبر امسال به سوی ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شود. این شرکت قصد دارد تا این سفینه خود را برای مأموریت های بالقوه به سوی مریخ استفاده کند. عکس از اسپیس ایکس

مسک قصد خود را در جریان نشست ماهانه انستیتوت هوا نورودی و فضانوردی امریکا اعلام نمود. احتمال دارد که شرکت اسپیس ایکس برای این هدف خود از موشک سنگین فالکون استفاده کند که طبق برنامه این موشک اولین پرتاب خود را در پایان سال 2012 و یا آغاز سال 2013 انجام دهد. از آنجائیکه موشک فالکون 9 در مرحله نخست 9 انجن دارد، موشک سنگین فالکون بصورت سه گانه و شبیه به موشک سنگین دلتا 4 طراحی شده است که از 27 انجمن مرلین استفاده می کند. طبق تخمین ها موشک سنگین فالکون می تواند بین 12 تا 15 تن بار را به مدار انتقال دهد.

قرار است که موشک سنگین فالکن در اواخر سال آینده و یا اوایل سال 2013 پرتاب شود. عکس از اسپیس ایکس


سفینه فضایی که قصد سفر به سوی مریخ را دارد، از نظر تئوری از بدنه سفینه ای دراگون (اژدها ) که توسط اسپیس ایکس به فضا برده شده، جدا می شود. در واقع پروژه و خود سفینه در این برنامه قبلأ لقب اژدهای سرخ را به خود گرفته. 

در حال حاضر ناسا پلان فرستادن فضانوردان را به سوی یک سیارک تا سال 2025 و برای فرستادن به مریخ را تا سال 2030 دارد. اگر پروژه اسپیس ایکس موفق گردد، در آنصورت این پلان ناسا هم زودتر عملی می شود. در این اواخر اسپیس ایکس چندین پروژه موفق داشته. بطور مثال با موفقیت تمام دو موشک فالکون 9 سنگین خود را پرتاب کرده که موشک دومی آن سفینه اژدها را به مدار با خود برده است. بعد از موفقیت این پروژه شرکت اسپیس ایکس موشک خود را که در زمان بازگشت به زمین در اقیانوس آرام سقوط کرده بود، از آب گرفت و دوباره آن را آماده ساخت.

شرکت نیو اسپیس هم در حال تلاش است تا هرچه زود تر قرارداد خدمات حمل و نقل مداری خود به ارزش 1.6 میلیارد را با ناسا تکمیل کند. شرکت اسپیس ایکس از نظر تکنیکی اجازه پرتاب سفینه بعدی اژدهای خود به ایستگاه فضایی بین المللی را برای ماه دسمبر امسال دریافت نموده است. در آغاز قرار بود این سفینه از کنار ایستگاه در مدار عبور نماید و در نتیجه سیستم های کلیدی سفینه را چک کند.

آقای مسک می خواهد طی 20 سال آینده سفینه "اژدهای سرخ" خود را روی سطح سیاره سرخ ببینند. تصویر از اسپیس ایکس.

 اسپیس ایکس سفینه اژدهای خود را که در دسمبر سال گذشته بدور مدار زمین پرتاب شده بود برای همه به نمایش گذاشت.


منبع: www.kabulsky.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد