علوم محبوب

غیر قابل درک ترین چیز درباره ی جهان،قابل درک بودن آنست

علوم محبوب

غیر قابل درک ترین چیز درباره ی جهان،قابل درک بودن آنست

ساینتیفیک امریکن (Scientific American)



این یک مجله‌ی فوق‌العاده به زبان انگلیسی است که از سال ۱۸۵۵ میلادی در امریکا چاپ می‌شود، یعنی بیش از صدوپنجاه سال قدمت دارد! ویژگی مهم این مجله این است که مطالب آن به زبان ساده نوشته شده‌اند و همه (حتی دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان هم) می‌توانند آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

در این مجله مقاله‌های علمی درباره‌ی موضوعات بسیار متنوع، از نجوم و فیزیک بگیرید تا زیست‌شناسی و حیات وحش، به شیوه‌ی بسیار جذاب و آسان‌فهمی نوشته می‌شود. می‌توان این مجله را برداشت و ساعت‌ها با دیدن عکس‌های زیبای آن (که جزئی از مقاله‌هایش هستند) سرگرم شد. ترجمه‌ی بعضی از مقاله‌های این مجله گاهی در مجله‌ی فیزیک (که در بالا معرفی شده است) چاپ می‌شود.

 از ویژگی‌های بسیار جالب دیگر این مجله این است که مطالب آن معمولاً بازتابگر آخرین پژوهش‌های علمی در دنیا هستند و نویسندگان مقالات هم از میان برجسته‌ترین دانشمندان مربوط به هر زمینه انتخاب شده‌اند. یادم است کتاب عامه‌فهمی درباره‌ی نسبیت عام می‌خواندم که نویسنده‌اش یکی از صاحب‌نظران برجسته در آن موضوع بود. در آغاز کتاب، نویسنده دلیل علاقه‌مند شدنش را به نظریه‌ی نسبیت عام خواندن مقاله‌ای در سن شانزده‌سالگی در مجله‌ی ساینتیفیک امریکن درباره‌ی آزمون اصل هم‌ارزی (که یکی از مسائل مهم در نسبیت عام است) ذکر کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد